Can Gox - Aslında Hepimiz Yalnızız

Bir kaç sene önce hepimizi çok etkileyen Kaybedenler Kulübü filminin müziklerini yapan hiç tanımadığımız biri  vardı hani, My Woman şarkısını paylaşıp durduk her  yerde, işte o adam Can Gox! EMI Müzik etiketi ile ilk albümü "Yalnızım Ben" 12 Mart'ta çıktı.
Albümde Can'ın kendi şarkılarının yanında Ömer Hayyam şiirinden uyarlarmış Dal Goncayı Bir Sabah, Ruhi Su'nun unutulmaz eseri Drama Köprüsü ve yine bir klasik olan Haydar Haydar şarkıları da yer alıyor.
Etkileyici caz vokali, sakin tavırları, yaşama, ânlara ve nefesin önemine olan tutkusu ile bambaşka bir müzisyen var karşınızda!
Can Gox'u daha yakından tanımak ister misiniz?

Albüm çıktı, hayırlı olsun. Nasıl başladı, nasıl gidiyor?

C.G: Aslında insan başladğı anda bu zaman geleceğini hiç düşünmüyor, sanki hiç bitmeyecekmiş gibi geliyor. Bitince de ikinci albümle ilgili neler yapabilirim diye düşünmeye başladım anında! Hem konserleri düşünüyorum şu anda hem ikinci albümü. Demek ki böyle bir şeymiş... 

Demek ki çok üretiyorsun...

C.G: Gözlemlediğimiz için belki de. Duygusal ve görmeyi seven biriysen,  gördüklerini içnde yorumluyorsan bir şeyler birikiyor. Biriktiği anda not almaya başlıyorsun. Beste yapmaya başladığında bunlar ortaya çıkıyor.

Ne zamandır kendi bestelerini yapıyorsun?

C.G: Gitar çalmada belirli bir seviyeye geldikten sonra, lise zamanı, başladım. Milyonlarca bestem yoktur. İçimde tutarım tutarım, bir şey yapmaya başladığım zaman kafamda döner. Oturup müziğe dökerim. Bir çuvalım var oradan çekiyorum şarkı yapıyorum değil, anlık çıkıyor. Güncel soundu yakalayabilmek açısından da gerekli. Yazmaya benziyor 2 gün önce yazdığın bir şeyi beğenmeyebiliyorsun, yırtıp atmak geliyor içinden bunu nasıl yazmışım ben diyorsun. Çünkü sürekli gelişme halindeyiz. 15 yıl evvel yaptığım beste için de geçerli bu. 

Müzik eğitimin de var, caz okumuşsun.

C.G: Bilgi Üniversitesinde 3 sene caz okudum ama bıraktım. 

Neden?

C.G: Bıraktım sonra çalışmaya başladım zaten. Biliyorsun hayat şartları...

Kaybedenler Kulübü soundtracki epey ilgi çekmişti. O zaman kadar kendi albümünü yapma hayalin vardı soundtrack araya mı girdi, yoksa kendi albümünü yapma isteği soundtrackten sonra mı geldi?

C.G: Ben albüm yapma taraftarı değildim. Kaybedenler Kulübü beni sahiplendi. Kaan Çaydamlı, Mehmet Ali Öztekin... Biz zaten Kadıköy’de iç içe yaşıyoruz. Orası bize ana kale gibi geliyor. Film müziği yapılması aşamasında filmin fikir babası ve senaristi Mehmet Ali Öztekin, benim Wrong Side of the Road diye bir şarkım vardı, onu Tolga’ya (Örnek) dinletmiş.  Tolga dinledikten sonra filmin müziğini Can yapsın diyor. Bu işin içinde Cavit Ergün, Erdem Tarabus, Can Gox ve Gülce Duru var. Bu takım bütün soundtracki kendi içinde bir görev bölümü iki –ikibuçuk ay gibi bir süre içinde yaparak halletti.  

Peki buradan kendi şarkılarını albüm yapma noktasına nasıl geldin?

C.G: 12 sene boyunca sabah 9 akşam 6 bir işim vardı benim, Kaybedenler Kulübü zamanı da çalışıyordum. Akşam eve geldiğimde kayıt yapıyordum. Kuzey Güney dizisi için  “Haydar Haydar” şarkısını Erdem (Tarabus) aranje etti ben de söyledim. Şarkı dizide kullanılınca bir rüzgar oluştu, Kaybedenler Kulübü’nün de bir rüzgarı vardı zaten. O zamana kadar hayatımda iş ve müzik dengedeydi ve bu rüzgarlarla birlikte müzik ağır basmaya başladı. İç sesimi dinlemeyi seviyorum. Cesaret gerekiyordu.  Kariyerimi bırakmam gerekiyordu, aynı şirkette 12 sene çalışmak zordur. Müdürlük mertebesindeydim bir holdingte ve orada aile gibiydik.  Beni bu saçlar ve sakalla, küpemle, yüzüğümle kabul ettiler, bir gün bile bir şey demediler. 20’li yaşlardan beri onlarla birlikte büyüdüm. Müzik ağır bastığında ben allahaısmarladık dedim, beni çok desteklediler. Teşekkür ettiler, “zamanı gelmişti biz de hissediyorduk” dediler, el sıkıştık ve teşekkür belgesi ile ayrıldım.  Orada çok emeğim var onların da benim üzerimde çok emeği var. Bunu her zaman da dile getireceğim. Sonra albüm aşaması geldi.

Albüm aşaması nasıl gelişti?

Ben eski kafalı bir adamım.  Her şeyde eski çalışmayı seviyorum. İlişkilerimden tutun, duruşumu hep eskiden öğrendiklerime dayanarak yaşamaya çalışıyorum. Teknoloji o kadar gelişti ki evde bile albümün %80’ni bitirebiliyorsunuz ve firmaya hazır albüm götürebiliyorsunuz. Ben buna karşıydım ve hayalim şuydu: bana bir alan  ve ekipman sağlansın ben kapıyı kapatıp içeride bestelerimi üreteyim. Sarı Ev Müzik Yapım’la görüştük. Sağolsun Ceyhan Çandır ve Barış Büyük’le anlaştık.  Kafalarımız uyuştu, dilimiz aynı. Göksu evlerinde harika bir yerleri var. Bana villanın çatı katını verdiler! Karşımda deniz, içeride tüm kayıt ekipmanı, alt  katta miks-mastering odası, en alt katta da okuma odası vardı. Sonra aile büyüdü EMI Müzik devreye girdi. EMI, Sarı Ev, Can Gox üçgeni ile bu albüm çıktı. Erdem Tarabuş, Gülce Duru’nun katkıları var.  Gülce ile bir düetimiz var. 

Gülce Duru Kaybedenler Kulübünde de dikkat çekmişti zaten. Bu albümde de epey dokunuşu var özellikle sözlerde...

C.G: Gülce’nin de albümü geliyor bu arada! Çalışmalara başladı. Bu albümde sözleri beraber yazdık. E kadın eli değmesi lazım! Biz de bir yere kadar gidebiliyoruz. Çekip çevirip, bu böyle olmadı diyecek biri lazım...

Gülce Duru’nun albüm haberi harika! Albüme gelelim yine, enteresan coverlar görüyoruz. Haydar Haydar, Dal Goncayı Bir Sabah ve Drama Köprüsü var. Türkü ve şiirle bağın nasıldır?

C.G: Türkü de şiir bence. Edebiyatla tabii ki iç içeyim. Okumadan nasıl birikeceksin ki veya nasıl gelişeceksin ki? Keşke herkes daha çok okusa. Bizim böyle bir alışkanlımız yok maalesef. Biz de biraz okuyunca seviye yükseliyor. Ufak ufak yazma çalışmalarımız oldu. Müzik eşliğinde okumalar yaptık kendi aramızda. Şiirde ikinci yeni akımını severim. 

Ruhi Su yorumlamak da epey zordur...

C.G: Drama Köprüsü zaten çok güçlü bir metin. Keza Haydar Haydar’ın da çok sarsıcı bir hikayesi var. Ömer Hayyam’ın "Dal Goncayı Bir Sabah"eserinin de çok ağır külliyat içeren bir yapısı var. “Defterim dolsa da suçlarla siyahtan korkmam” çok güçlü bir söz. Zaten o şarkıyı bir kerede kaydettik. Haydar Haydar da öyle bir kerede kaydedildi... Metin o kadar güçlü olunca içinde kayboluyorsun, sesin bir araç oluyor sadece. Gözünü kapatıp içinde yok olmak gerekiyor.

My Woman şarkısının bu kadar tutulacağını bekliyor muydun?

C.G: Ben plan yapmıyorum müzikle ilgili. İyi bir şey yaptığımızın farkındaydık. Ancak bir şarkı yapalım da trendi tutturalım demedim. Gelecekle ilgili plan kurarak şarkı yapmıyorum. Ben zaten geçmişimi ve yaşadıklarımı şarkıya yansıttığım için geleceğe dayalı bir şarkı  yapma imkanım çok zor ve yapmam da istemem. Ama popüler şarkıların da olması gerektiğini düşünüyorum. İllaki ağır külliyat gerektiren şarkılarla  insanı duvardan duvara vuralım, canlarını yakalım değil ki müziğin anlamı! İnsanların Gangnam Style gibi şarkılara da ihtiyaçları var. 

Konserler ne zaman peki?

C.G: 22 Mart’ta İzmir’de, 2 Nisan’da da Jolly Joker’deyiz. Ondan sonra Bursa, İzmir, Ankara, Eskişehir var. 

Bundan sonrası için nasıl hayallerin var? 

C.G: Hayal kurmayı sevmiyorum. Beklentilerimi hep düşük tutmayı öğrendim hayatta.  Ürettiğim şeylerde daha çok hayalperest olmayı tercih ediyorum. 

Birlikte çalmak istediğni bir müzisyen yok mu?

C.G: Onların hepsi olur. Hiç bir şeyi planlamıyorum, her şey oluyor. Hayat öyle bir yol açıyor ki insana... Ben iki sene önce kaybedenler Kulübünden sonra, bugün burada seninle EMI’nin toplantı odasında röportaj yapacağım aklımın ucundan geçmezdi. Hayat önüne geçilemez şekilde insanı yönlendiriyor, burada sadece iç sesini dinlemen ve cesaret etmen gerekiyor. Onun için hep “yaşayın” diyorum mümkünse. “An”lar çok önemli... Çok az vaktimiz var ve anları yakalayamadığımız zaman çok acı oluyor. Kaybedenler Kulübünde bir mottomuz vardı; “Ölümden daha gerçek bir şey ne olabilir ki?” Onun için yalnızsın, yalnızım, herkes aslında yalnız! Yalnızız... Birliktelikler, ana, baba hiç biri yok... Tek geldik ve tek gidicez. Yaşam denen ince ve uzun çizgiyi mümkün olan en dolu şekilde yaşmamız gerekiyor. Her şeyi erteleye erteleye en sonunda “ben keşke şunu yapsaydım, yapamadım” diyerek ölüyoruz. Bunun için hissetiğim her şeyi yaşamaya çalışıyorum. 

0 yorum to “Can Gox - Aslında Hepimiz Yalnızız”

Yorum Gönder