Hakan Günday - Lisan-ı Münasip (OT Dergisi)


BİRİ: Senin adın Mamadu olsun.
DİĞERİ: Mamadu mu?
BİRİ: Evet.
DİĞERİ: Nereliyim ki ben ?
BİRİ: Afrikalısın.
DİĞERİ: Peki …Hangi ülkeden?
BİRİ: Gerek yok ülkeye!Afrikalı olduğunu bil, yeter.
DİĞERİ: Kaç yaşındayım?
BİRİ: 26 olabilir…Evet ,26 uygundur.
DİĞERİ: 26 yaşındaysam,üniversite çoktan bitmiştir.Bir işim var mı ?
BİRİ:Yok.hem evden kaçmışsın sen …
16 yaşındayken kaçıp gitmişsin.
DİĞERİ: Niye kaçtım acaba?
BİRİ: Dur bakalım, bulacağız bir sebep.
DİĞERİ: Ailem bana kötü mü davranıyordu acaba?
BİRİ: Bakıyorum da hemen sahiplendin Mamadu’yu!Neyse ,aferin! Hevesli ol böyle!
DİĞERİ: Sağ olun..Peki,niye kaçmış olabilirim?
BİRİ: Senin baban,şeymiş…Milli Savunma Bakanı.
DİĞERİ: Gerçekten mi?
BİRİ: Evet! Sen,doğduğun ülkenin en güçlü adamlarından birinin oğluymuşsun,anladın mı ?
DİĞERİ: Anladım.
BİRİ: Güzel..Sonra bir okul açılmış sizin orada.
DİĞERİ: Nerede?
BİRİ: Nerede olacak?Afrika’da! Yaşadığın şehirde!
DİĞERİ: Tamam…O okula mı gidiyormuşum ?
BİRİ: Sadece sen değil…Sizin ülkenin bütün kalburüstü ailelerinin çocukları o okula gidiyormuş.
DİĞERİ: İyi bir okul demek ki…İyi eğitim veriyorlar.
BİRİ: İyi de ne demek!Mükemmel bir eğitim veriyorlarmış! Hatta sadece eğitmekle de kalmıyorlarmış…Ahlaklı olmayı,büyüklere saygılı olmayı,adam gibi adam olmayı öğretiyorlarmış!
DİĞERİ: Harika!
BİRİ: Evet !Ailesine bağlı memleketine bağlı,en önemlisi de dini bütün evlatlar yetiştiriliyormuş o okulda!
DİĞERİ: Bravo!
BİRİ: Bravo da niye kaçtın o zaman?
DİĞERİ: İnanın, ben de bilmiyorum! İnsan böyle bir okulu bırakıp gider mi ?
BİRİ: Üstelik lisan da öğretiliyormuş o okulda !
DİĞERİ: İngilizce mi?
BİRİ: Ne İngilizcesi be! Biz seninle şu an hangi dilde konuşuyoruz?
DİĞERİ: Doğru, özür dilerim..
BİRİ: Neyse…Ama sen rahat duramamışsın tabii!Öğrendin ya yeni bir lisan,hemen başlamışsın okumaya!
DİĞERİ: Ama normali de bu değil mi?yani insan yabancı bir dil öğrenince,o dildeki kitapları okur..
BİRİ: İyi de sana zaten okulda kitap veriyorlarmış,oku diye!Ama sen gitmişsin, kendi kafana göre başka kitaplar bulmuşsun!Bir de utanmadan internetten sipariş verip getirmiştsin hepsini!
DİĞERİ: Boş bulundum herhalde..
BİRİ: Bilemeyeceğim artık!arkadaşların,önlerine ne konursa onu okuyormuş! Ama senin kanında bozukluk olduğu için tutamamışsın tabii kendini!tatminsiz bir hıyar olduğun için de her bir boku araştıracağım, bileceğim diye tuttmuşsun belli ki!
DİĞERİ:evet,öyle görünüyor..sonra ne olmuş peki?
BİRİ: Ulan ne olacak; hayvan herif! O okuduğun kitapları arkadaşlarına da okutmuşsun!
DİĞERİ:Eee?
BİRİ: Sonra da hepsinin aklına girip devrim yapmışsın ülkede!
DİĞERİ:Yok daha neler!
BİRİ: Baban da dahil bütün hükümeti,rüşvet alıyorlar,yolsuzluk yapıyorlar diye sürmüşsün memleketten!
DİĞERİ:Olamaz!
BİRİ: Olur yapmışsın!

DİĞERİ:Ama nasıl olur?
BİRİ: Ben bilmem! Onu da artık okuduğun o Nazım Hikmet’lere,Ahmed Arif’lere,Can Yücel’lere soracaksın!
DİĞERİ: Peki şimdi ben ne yapacağım?
BİRİ: Bekleyeceğiz!
DİĞERİ: Neyi ?
BİRİ: Mickey mouse’u !
DİĞERİ:Efendim?
BİRİ: Mickey Mouse gelip düzeltecek her şeyi!
Memleket de eski haline dönecek !
DİĞERİ:Çok iyi olur!hadi,gelsin bir an önce!
BİRİ: Ama dumana gelir o…Yoksa nereden bulacak seni?
DİĞERİ:Ne yapacağız peki?
BİRİ: E bir zahmet yakacaksın kendini!

0 yorum to “Hakan Günday - Lisan-ı Münasip (OT Dergisi)”

Yorum Gönder